Logo regiozakenwaterland.nl
Tamarah van Dijk
Tamarah van Dijk ((Foto: RodiMedia/NV))

"Het geeft een kick wanneer je mooie samenwerkingen ziet ontstaan"

Ze is een vrouw die weet wat vrouwen willen. Niet alleen op de mooiste dag van hun leven, hun bruiloft, maar ook in hun werk. Tamarah van Dijk (32) geeft met haar bedrijf The Bridal Blush al vier jaar de creatieve en organisatorische invulling aan bruiloften. Vorig jaar begon ze in haar bedrijfspand in de Baanstee met het verhuren van flexwerkplekken aan vrouwelijke zzp'ers: SheEO Workspaces. Deze huiselijke werkomgeving voor vrouwen combineert ze steeds meer met netwerkactiviteiten. "Ik vind het belangrijk dat vrouwelijke ondernemers van elkaar kunnen leren en elkaar helpen."

"Eigenlijk is alles erg snel gegaan", vertelt ze in haar gezellige kantoor, waar de ruime flexwerkbureaus als een eiland zijn opgesteld en knusse zitjes, planten en accessoires garant staan voor een huiselijke sfeer. "In 2015 startte ik met Bridal Blush, naast mijn gewone baan. Nadat ik besloot meer styling erbij te doen en mijn eigen bloemwerk te maken nam het een vlucht en sinds twee jaar doe ik het fulltime." De keukentafel was niet groot genoeg voor al het bloemwerk, dus daar was de noodzaak voor een eigen bedrijfspand. "Hier op de Ampèrestraat voelde het direct goed, het was alleen een beetje groot. Zo kwam ik op het idee van de flexwerkplekken, alleen voor vrouwen."

Netwerkochtenden

Om haar werkplekken te promoten begon Tamarah netwerkochtenden te organiseren zodat ze andere vrouwelijke zzp'ers over de vloer kreeg. Op haar geheel eigen wijze vanzelfsprekend, met taart, kaarsjes en leuke aankleding. "Ik vind zelf netwerken heel leuk, maar ik kreeg echt een kick toen ik zag hoeveel samenwerkingen er hier ontstonden. Zoveel leuke dingen tussen mensen die elkaar niet kenden en vaak uit heel andere branches kwamen. Dat is echt heel fijn."

Kwetsbaarheid

Afgelopen zomer werd ze door Renata Willems benaderd om diens vrouwennetwerk Match Events over te nemen. Tamarah versmolt beide netwerkactiviteiten onder haar eigen naam, SheEO. "Mijn doel is dat de vrouwen van elkaar leren en elkaar helpen, daar is veel behoefte aan. Volgende keer staat het onderwerp kwetsbaarheid op het programma. Die kwetsbaarheid zit vaker bij vrouwelijke ondernemers. Daarom ook zijn mijn workspaces alleen voor vrouwen. Ik wil ze een veilige omgeving bieden waar niemand op haar tenen hoeft te lopen. Zonder haantjesgedrag of competitie. Ik geloof zelf niet in concurrentie, ik verhuur werkplekken aan drie andere weddingplanners. Hier zijn we allemaal collega's."

Compleet concept

"Ik vond zelf in het begin ook dat ik me altijd moest bewijzen. Sinds ik dat heb los gelaten gebeuren er opeens heel mooie en spannende dingen. Uiteindelijk doe ik nu gewoon wat ik leuk vind, en laat ik het me niet zo snel vertellen." En ze weet precies wat ze wil. "Over twee jaar wil ik in een mooi, oud pand zitten, in de binnenstad. Niet alleen met flexwerkplekken maar ook met bijvoorbeeld vergaderruimten, een barista-hoek, misschien een bloemenwinkel of ruimte voor fotografie…. Ik wil van SheEO een compleet concept maken en dat uitrollen, ook naar andere plaatsen. SheEO moet een merk worden", besluit ze stellig.

Meer berichten