Logo regiozakenwaterland.nl
Nog even en dan prijkt de naam BRASA op beide panden.
Nog even en dan prijkt de naam BRASA op beide panden. ((Foto: Han Giskes))

Zeer binnenkort 230 vierkante meter BRASA

De kans om het pand van je buren te kopen komt over het algemeen maar één keer voorbij. Dat moet Arwin Versteyne, eigenaar van BRASA Purmerend, gedacht hebben toen hij in de nazomer van vorig jaar in gesprek kwam met Fridjoff van het naastgelegen Bardot. De uitkomst van dat gesprek is inmiddels lang en breed bekend in Purmerend en wijde omgeving.

De horecaondernemer sloeg onmiddellijk aan het tekenen, schetsen en visualieren en dat had weer tot gevolg dat aannemer J. Boom en onderaannemers momenteel druk doende zijn om het huidige BRASA en het voormalige Bardot met elkaar te verbinden. Ondanks dat het één geheel wordt, het concept en de uitstraling hetzelfde blijft, zorgt een stoere stalen pui met veel glas ervoor dat het nieuwe gedeelte van BRASA ruimte laat om er bijvoorbeeld besloten bedrijfsborrels of zakelijke lunches te organiseren. Zodat die groepen straks enigszins in de luwte hun dingetje kunnen doen.

Het betekent dat hotspot BRASA met een derde is vergroot tot zo'n slordige 230 vierkante meter. Het impliceert bovendien dat Versteyne en zijn medewerkers zich meer dan ooit gaan specialiseren in wijnen. Mede dankzij het binnenhalen van leverancier Wijnimport J. Bart krijgen de liefhebbers van een goed glas wijn straks een wijnkaart met 30 kwaliteitswijnen voorgeschoteld. Daarnaast zijn er vergaande plannen voor het organiseren van high wines en wijnproeverijen. "We gaan veel wijnen in het concept implementeren. En dat is niet voor niks, want er zijn hier al enkele goede gespecialiseerde biercafés. En wij zullen straks veel meer anticiperen op rode- en witte wijnen", doet Arwin Versteyne uit de doeken.

Paradepaardje

Aan zitplaatsen geen gebrek bij BRASA en BRASA 'next door', zoals Versteyne de uitbreiding nu nog noemt. BRASA van nu telt 80 plekken binnen en 110 buiten. Vanaf de opening van BRASA nieuwe stijl komen daar nog eens 40 binnen- en 40 buitenplaatsen bij. op 10 maart worden alle nieuwe parasols en terrasstoelen en -tafels geleverd en zorgt het zonnescherm over het gehele pand gemonteerd ervoor dat BRASA nog duidelijker aanwezig is. Het interieur in de uitbreiding krijgt extra glans door de fraaie bar die door Gino Babel op maat wordt gemaakt. Het wordt een absoluut paradepaardje.

Na zes jaar op de Koemarkt te zijn gevestigd barts BRASA nagenoeg uit zijn voegen. Gasten kunnen er terecht voor een ontbijt, de lunch, borrel of een diner. En dat is niet aan dovemansoren gericht, want de gelegenheid zit vrijwel altijd barstensvol. "We zijn vanaf 's morgens negen uur al open. Reserveren voor bijvoorbeeld de lunch en diner raad ik echt aan. Verder zijn er veel aanvragen voor feestjes en borrels. Daar was nooit ruimte voor, maar komt verandering in."

Betrokken medewerkers

Onlangs werd BRASA wederom uitgeroepen tot beste horecabedrijf van Noord-Holland. Niet in de laatste plaats dankzij de medewerkers bij BRASA. Arwin Versteyne prijst zich terecht gelukkig met zijn mensen die een enorme betrokkenheid aan de dag leggen. "We doen er van alles aan om onze mensen goed op te leiden. Om dat te bereiken hebben we een samenwerking met de horeca-opleiding van het Horizon College. Dat loopt geweldig. Onze mensen worden veelvuldig gecoacht, goed begeleid en intern zijn er opleidingen. Dat werpt z'n vruchten af. Inmiddels hebben we ook twee examinatoren in dient. Zij waren voorheen leermeester en zijn opgeklommen. Dat werkt ook heel stimulerend naar andere medewerkers toe. Daarnaast zijn we erkend leerbedrijf en bieden we stagiaires de kans", legt Arwin de succesvolle strategie uit.

Degenen die momenteel BRASA aandoen voor een kop koffie/thee, lunch, een borrel of diner krijgen een voucher mee die tot 31 maart recht geeft op het tweede glas wijn gratis. Noem het onderdeel van uitgekiende marketingstrategie van een ondernemer die weet wat hij wil en - nog belangrijker - wat hij kan!

Meer berichten