Beemster kaas meest duurzame kaasmerk

Algemeen
Afbeelding
(Foto: aangeleverd)

WESTBEEMSTER - Beemster kaas is door consumenten opnieuw uitgeroepen tot het meest duurzame kaasmerk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2020. Bij dit onderzoek spreken consumenten zich in een grootschalig onderzoek uit over de meest duurzame merken in Nederland. Beemster kaas steeg dit jaar van plaats 42 naar plaats 25. Tony’s Chocolonely werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Food en als overall winnaar.

Brand en Marketing Manager Nicole van Gorp: “Duurzaamheidscommunicatie is een enorme uitdaging. Het wordt steeds relevanter voor al onze doelgroepen, van jong tot oud. Zowel onze consumenten als onze retail en handelsklanten willen graag weten wat wij aan duurzaamheid doen. Daarom voeren we onze duurzaamheidscommunicatie in alle lagen van de communicatie kanalen zoveel mogelijk door. Zowel op televisie, tijdens evenementen en uiteraard via onze social mediakanalen vertellen wij wat Beemster aan duurzaamheid doet. We hebben als kleine boerencoöperatie in de Beemster ook veel te vertellen, van de certificering 'klimaat neutraal' die we dit jaar kregen voor onze kaasmakerij van Climate Neutral groep, tot het aanleggen van een bijenlint, en onze boeren die duurzame stroom leveren. Het duurzaamheidsbeleid en de bijbehorende communicatie strategie werpt duidelijk zijn vruchten af, en dat zien we terug in de stijging in de Sustainable Brand index. En daar zijn wij natuurlijk trots op.”

De Sustainable Brand Index is een jaarlijks onderzoek onder 6.600 Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. In totaal zijn 175 Nederlandse merken onderzocht. De uitreiking van de Sustainable Brand Awards vond vandaag plaats in een Webinar, onder leiding van Harm Edens, waar onder andere Paul Polman een key note verzorgde.

Beemster kaas is een merk van CONO Kaasmakers, een kleine boerencoöperatie met haar kaasmakerij in de Beemster. De boeren en kaasmakers hebben de ambitie om de lekkerste en duurzaamste kaas te maken. Beemster onderscheidt zich op drie punten van andere soorten kaas: het Caring Dairy programma voor continue verduurzaming op onze boerderijen, de ambachtelijke kaasproductie en natuurlijke rijping. CONO Kaasmakers introduceerde in 2002 als eerste in Europa premies voor melkveehouders die hun koeien buiten laten grazen.

Lydia de Vries
Van Vlierden caravans: gegarandeerd veilig op weg Ondernemen 12 apr, 09:00
Rachel Hayhoe
Column: Problemen bij de afwikkeling van een nalatenschap - I Column 11 apr, 16:15
Toine Rohner demonstreert de robot-hond.
Twaanlab's 'Leren in de Stad': brug tussen ICT/onderwijs en bedrijfsleven Onderwijs 11 apr, 16:00
Kees en Dirk staan samen aan het roer van Cees Jonk.
Garage Transportbedrijf Cees Jonk Zn: bij nacht en ontij paraat Ondernemen 11 apr, 14:00
Sam en Rien de Wolf delen dezelfde gedrevenheid.
Outdoorspecialist Rien de Wolf al aardig gewend in Purmerend en klaar voor nieuwe avonturen Ondernemen 11 apr, 12:00
Vormgeefster Cynthia Schippers, PRO:-voorzitter Henry Wassink, Daniëlle Woudstra van VISIT Beemster en wethouder Mario Hegger.
Marketingmachine Werelderfgoed Beemster draait op volle toeren Cultuur 11 apr, 11:00
Saskia (links) en Caroline Wals aan de pomp.
Levenswerk Joh. de Vries met succes voortgezet aan Verzetslaan Algemeen 11 apr, 10:00
Karin Kuin overhandigt de cheque aan Thierry.
VOWA: Oproep voor goede ideeën! Column 10 apr, 17:00
Piet Hein Debets, Jaap Sluis en Henry Wassink zetten alle voordelen van de NV Purmerend eens goed op een rij.
Ondernemerstalkshow NV Purmerend kan steuntje in de rug gebruiken Evenement 10 apr, 16:00
De ene stand op Waterland Culinair stond er nog mooier bij dan de ander.
Sligro scoort met Waterland Culinair en Ladies Night Evenement 10 apr, 14:00
"Met Rabobank zijn we verzekerd van een strategisch partner." Thijs Nieuwenhuizen (l), Angela van den Heuvel (m) en Matthijs Vink (r).
H20 Esports Campus succesvol op weg naar volwassen organisatie Zakelijk 10 apr, 10:00
Daan (links) en Jay-Richi: "Pas met een logo van 6 x 5  was ik tevreden.”
Tol Coating: aan ambitie geen gebrek Ondernemen 9 apr, 16:00
Afbeelding
PRO: en gemeente: samen op pad naar ondernemers Column 9 apr, 15:28