Logo regiozakenwaterland.nl
Het voorzittersduo Marije Sliphorst-Dekker en Daniël Pardoen: "Andere ondernemersclubs kunnen de campagne zo kopiëren."
Het voorzittersduo Marije Sliphorst-Dekker en Daniël Pardoen: "Andere ondernemersclubs kunnen de campagne zo kopiëren." ((Foto: aangeleverd))

PRO-campagne heeft vanaf prille begin positieve uitstraling

In sneltempo riep de PRO een paar maanden geleden de campagne 'Laat de economie niet tot stilstand komen' in het leven. Het ultieme doel is de lokale middenstand steunen waar dat kan; niet alleen van de consument naar de ondernemer maar zeker ook van business to business. Help elkaar (er bovenop) en deel ervaringen. De campagne leverde vanaf het begin positieve reacties op. Bij leden van de Purmerendse Regio Ondernemers én bij andere ondernemers in Waterland. Want de actie is niet alleen bedoeld voor de eigen leden. Goed nieuws voor collega-ondernemersclubs is dat het initiatief één-op-één en voor niets gekopieerd kan worden. Bedrijvenclubs in Waterland doe er je voordeel mee!

"Als je iets oppakt moet je er vol ingaan", steekt Daniël Pardoen van wal. Hij en collega-voorzitter Marije Sliphorst-Dekker hebben de instelling 'niet lullen maar poetsen' en zijn bovendien van 'als we iets besluiten, geven we onmiddellijk vol gas'. Zo gezegd, zo gedaan! Marije Sliphorst-Dekker: "We hebben besloten de campagne nog zeker een tot twee maanden door te laten lopen, ongeacht de eventuele verdere versoepelingen. We horen wisselende geluiden. Veel ondernemers is het water tot ver boven de lippen gestegen, in enkele gevallen hebben ze de deur dicht moeten doen. Anderen hebben zakelijk profijt (gehad) van de maatregelen naar aanleiding van de coronacrisis."

Steun gemeente

Het PRO-initiatief kon onmiddellijk op steun rekenen van gemeente, Purmerendse Centrum Ondernemers (PCO) en horeca en is vervolgens onder auspiciën van Stichting Purmerend 2000 Plus gelanceerd. Daniël Pardoen: "De campagne valt op. Als je door de stad rijdt, zie je overal de posters en borden hangen. En staat de actie op billboards. Uiteraard doen ook de Facebooksites hun werk. Het was goed om te zien en te merken dat de actie overal werd gedeeld en dat er ook meteen ondernemers belden met de vraag of ze dertig posters konden krijgen om op te hangen. Het ging als een lopend vuurtje."

Compleet format

'Laat de economie niet tot stilstand komen' is zo neergezet dat andere ondernemerscollectieven de actie in één moeite door kunnen implementeren. "Die interesse valt een beetje tegen. Zo af en toe horen we dat men ernaar gaat kijken, maar verder komt het niet. En dat vinden wij zonde, want het is een compleet format dat ze zonder kosten kunnen gebruiken", aldus Pardoen tot slot.

Meer informatie

Voor meer nieuws kan men kijken op de website van de PRO: www.pro-site.nl Hierop staan ook verhalen van ondernemers die vertellen hoe ze anticiperen op de coronaperiode.

Meer berichten