Sligro maakt zich op voor kerst

Algemeen
Ronja Philips en Dirk Spronk staan in de startblokken voor hun eerste feestmaand bij Sligro.
Ronja Philips en Dirk Spronk staan in de startblokken voor hun eerste feestmaand bij Sligro. (Foto: Els Broers)

Bij Sligro Purmerend zijn de voorbereidingen voor de drukke kerstmaand al begonnen. Een maand waarin alle medewerkers niet alleen op vol vermogen werken maar ook enorm genieten van de hectiek, de sfeer en de mooie producten. Dit jaar zijn er twee die er nog meer naar uitkijken. Dirk Spronk en Ronja Philips zijn allebei vers in dienst en staan in de startblokken voor hun eerste feestmaand bij Sligro.

Dirk is de Versmanager en pakte toen hij vorig jaar op 1 december in dienst kwam nog net het staartje mee van de drukte. Dit jaar mag hij het volop zelf beleven en doen. “Ik dacht laten we een makkelijke maand nemen om te beginnen”, lacht hij. “Maar het is een prachtmaand. Je kunt er zien en meemaken hoe een bedrijf als Sligro op vol vermogen werkt en alles op de feestdagen afstemt. Waarbij we al lang van tevoren bezig zijn met de orders, en kijken waarin we uit gaan pakken.” 

Hij runde 35 jaar lang zijn eigen slagerij in Monnickendam dus vers en ambachtelijk zijn hem op het lijf geschreven. Bij Sligro staan de bakkerij, groente, vis, kaas, vlees(waren) en gevogelte onder zijn supervisie, waarbij hij kan leunen op de gespecialiseerde expertise van zijn collega’s. “Ik ben altijd vers gerelateerd bezig geweest, daarom sprak deze baan me aan, het ligt heel dicht bij mezelf. In alles komt ook hier het ambachtelijke terug.” Hij regelt onder andere de inkoop, controleert de presentaties, doet de klantcontacten en zet bestellingen klaar.

In alles hier komt het ambachtelijke terug

Kwaliteit van hoog niveau

Het toch al brede assortiment wordt richting de kerst nog groter. “Dan komen de ijstaarten, de Italiaanse Panettones etc. En alles van kwaliteit op hoog niveau. Dat trekt door het hele gebouw en alle productgroepen heen. Dan zie je hoeveel know-how er is binnen het bedrijf. Want de mensen hier hebben veel ervaring, ook die kwaliteit vind je overal terug. En zoals met kerst, wanneer we een compleet pakket willen aanbieden, overleggen we dat met elkaar. We zijn tenslotte een speciaalzaak.”

Geen dag hetzelfde

Dus hij kijkt er naar uit. “Dit jaar ga ik het echt doen, van begin tot eind”, zegt hij met glimmende ogen. “En de kracht zien van het bedrijf.” Ook Ronja Philips heeft er zin in. De nieuwe manager Front end en nonfood is pas sinds juni in dienst maar voelt zich al helemaal opgenomen in de Sligro familie. Ze komt uit de supermarktwereld en de overstap lijkt dan niet zo groot, maar voelt wel zo. “Het assortiment hier is zo vers en zo compleet, dat is toch anders dan in de supermarkt. En de kennis van mijn collega’s is enorm. Laatst wilde ik wat garnaaltjes meenemen bij de visafdeling, en 20 minuten later wist ik alles van elke garnaal”, lacht ze. Ze houdt van de klantcontacten en van de afwisseling, want geen dag is hetzelfde. En met de 3.500 m2 in non food op de tweede etage altijd goed gevuld. Los van haar verantwoordelijkheid voor receptie en kassa regelt ze samen met drie medewerkers bestellingen, controleert de voorraad, onderhoudt ze zich met klanten en houdt de presentaties bij. “Met name dat stukje commercieel erbij vind ik leuk. Alles wisselt heel snel. Zo heb je een BBQ-plein, en zo weer het gourmetplein. Mijn collega’s zijn heel ervaren, ik leer enorm van ze. Zo kan ik mezelf weer verder ontwikkelen.”

Het is superleuk om met de klant mee te denken; wat ga je doen dit jaar, is er een thema?

Creativiteit in de kerstpakketten

In het werk dat ze nu doet valt alles, ook gezien haar opleiding in eventmanagement, op zijn plek. “Ik kan hier een flink stuk creativiteit in kwijt. Ook omdat ik verantwoordelijk ben voor de kerstpakketten. We hebben dit jaar 27 verschillende pakketten in ons assortiment, te vinden in onze brochure, variërend van €10 tot €100, waaronder ook pakketten waarin een donatie aan een goed doel is verwerkt. Maar we maken ze ook afgestemd op de wensen van de klant. En het is superleuk om met de klant mee te denken; wat ga je doen dit jaar, is er een thema? Samen door de winkel lopen en het samenstellen, want met het giga-assortiment dat wij hebben kun je het zo gek niet bedenken of we hebben het in huis. Dit wordt hier mijn eerste kerst en ik heb er ontzettend veel zin in. Als ik die verhalen hoor van collega’s, over wat er hier allemaal te doen is, de sfeer in de winkel; ik kan niet wachten!”

Brochure ook online

Nog even dus en dan is de Sligro vestiging in Purmerend weer gevuld met rijen kerstpakketten. Zodat de klanten geïnspireerd raken en kunnen zien wat elk pakket inhoudt. Verstandig is wel om niet te lang te wachten met samenstellen en bestellen zodat alle producten ook nog in huis zijn. De brochure met kerstpakketten is reeds verkrijgbaar maar ook online te vinden op https://www.sligro-kerstpakketten.nl/

Afbeelding
Rien de Wolf verruilt Amsterdam-Noord voor Purmerend Nieuws 27 mei, 15:35
Afbeelding
Op 23 juni Haring en Meer Party met een knetterende wow-factor Nieuws 27 mei, 09:34
Afbeelding
Met 62 matches bewijst Beursvloer Waterlandse Uitdaging nut en noodzaak Nieuws 27 mei, 09:14
Afbeelding
BRASA Beemster uitgebreid met 13 hotelkamers Nieuws 26 mei, 13:43
Afbeelding
Hans Abma: “Ik ben altijd een actief mannetje geweest en dat zal ik ook altijd blijven…." Column 26 mei, 11:00
Afbeelding
Hoe maken we windenergie nog duurzamer? Duurzaamheid 25 mei, 11:39
Afbeelding
Vakantieplannen? Plan eerst je (levens)testament! Partnerbijdrage 25 mei, 10:00
Afbeelding
OVNH: Dit zijn de Beste Ondernemingen van Noord-Holland 2023 Zakelijk 17 mei, 23:14
Afbeelding
JYSK geopend in Purmerend Nieuws 11 mei, 09:52
Afbeelding
BeursVloer Waterlandse Uitdaging heeft nog ruimte voor deelnemers Nieuws 10 mei, 15:15
Afbeelding
Smakelijk netwerkevent bij 'local hero' Dick Schaap Zakelijk 9 mei, 15:11
Afbeelding
Column PRO: Samen de schouders eronder zetten Column 1 mei, 14:38
Afbeelding
Nieuwe naam voor vermogensbeheer verovert Nederland Nieuws 20 apr., 13:23