SNS richt zich met persoonlijke benadering op zakelijke markt

Algemeen
John Rotteveel en Mark Kost:
John Rotteveel en Mark Kost: "We willen de zogeheten MKB'er. veel meer kunnen bieden en bedienen." (Foto: Els Broers)

Banken verdwijnen steeds vaker uit het straatbeeld. Daar waar je jaren geleden voor al je bankzaken op veel plekken in steden en dorpen terecht kon is dat nu zeer beperkt het geval en hebben steeds meer fysieke vestigingen plaats gemaakt voor online bankieren. Aan het antwoord op de vraag of dit een ultieme wens was van de klanten zullen we ons maar niet wagen. Het feit ligt er immers. Bij SNS denken ze heel anders en hebben ze niet voor niets de slogan ‘Eerst de mens, dan het geld’ centraal gesteld. We nemen de proef op de som bij SNS aan de Kaasmarkt 14 in Purmerend. Het woord is aan John Rotteveel en Mark Kost, beiden franchisenemer/eigenaar van SNS-vestigingen in de Zaanstreek (2), Amsterdam (2) en Purmerend.

“Wat we op de eerste plaats graag willen benadrukken is dat wij ons naast het openen van een betaalrekening, de traditionele bankzaken en de makelaardij meer dan ooit gaan richten op de zakelijke markt”, steekt Rotteveel van wal. Als voorbeeld van de uitbreiding in diensten noemt hij het financieren van (beleggings)vastgoed en het verzekeren. Compagnon Mark Kost voegt eraan toe: “Je moet het zien als een sterke focus op het midden- en kleinbedrijf, de zogeheten MKB’er. Hem of haar willen we veel meer kunnen bieden en bedienen. In deze regio is een grote potentie en wij denken dat we met onze persoonlijke en toegankelijke manier van zaken doen van toegevoegde waarde kunnen zijn.”

We hebben ons in die ruim twaalf jaar bewezen als een serieuze en laagdrempelige bank met een persoonlijke touch

Rotteveel en Kost hebben vroeger allebei bij ING gewerkt. In 2009 besloten ze samen het avontuur bij SNS aan te gaan. “Dat was voor ons best een risicovolle onderneming, want we zaten nog middenin de negatieve effecten van de grote crisis. Familie en vrienden plaatsten destijds vraagtekens bij onze plannen. Desondanks zagen wij het direct zitten en benaderden de uitdaging bij SNS als een gouden kans. En dat is ook wel gebleken, want we hebben ons in die ruim twaalf jaar bewezen als een serieuze en laagdrempelige bank met een persoonlijke touch. En juist dat is belangrijk, zeker in een stad als Purmerend waar ‘doe maar gewoon dan doe je gek genoeg’ op de eerste plaats staat”, leggen John en Mark uit.

Persoonlijke aandacht

Bij ons staat de mens voorop en helpen we mensen groeien. Het gaat bij ons om de mens achter de cijfers. Wat zijn jouw wensen? En hoe kunnen we je daarbij helpen? Wij geloven in groei door aandacht. We geloven in jou. En geven je alle aandacht die je verdient. We snappen dat je van een bank meer verwacht dan alleen een betaalrekening, spaarrekening of hypotheek. Bij ons gaat het niet alleen om het geld, maar vooral om persoonlijke aandacht. Jouw groei verdient onze aandacht. Daarom: eerst de mens. Dan het geld. Je krijgt bij ons persoonlijke aandacht, Het draait om jouw belang, Ons partnernetwerk staat voor je klaar, Jouw ontwikkeling is ons doel. Het staat allemaal te lezen op de website van SNS. Maar is dat ook werkelijk zo, vragen we aan John Rotteveel en Mark Kost. “De winkel aan de Kaasmarkt zegt eigenlijk al veel. Die maakt ook het verschil. Daar waar je de meeste grotere banken moet bellen en eindeloos wordt doorverbonden alvorens je de juiste persoon aan de lijn hebt, stap je hier op elk moment van de dag binnen. We zitten hier met een team waaronder vier adviseurs en een backoffice. Ik kan uit de grond van mijn hart vertellen dat we hier de taal van de gewone man/vrouw praten. We zijn al twaalf jaar lokaal geworteld, kennen beiden heel veel inwoners en ondernemers in Purmerend en directe omgeving. Dat praat een stuk makkelijker. Ons telefoonnummer is bekend bij mensen die ons willen spreken of direct nodig hebben. En als de winkel belt, komen ze niet terecht bij een of ander callcenter ergens in Nederland. Dan krijgen ze ons of een van de collega’s te spreken. Dat is zoals het in onze beleving hoort”, zegt John.

Tekst loopt door onder afbeelding


(Foto: Els Broers)

Mark haalt een ander voorbeeld aan. “Als ondernemers bij ons komen en vragen of wij een pand kunnen financieren, hoeven ze niet al een SNS-rekening te hebben. Dan doen we er alles aan om ze te helpen en de vraag positief te beantwoorden. Natuurlijk hopen we dat ze op termijn ook andere diensten bij ons afnemen. Maar ik weet bijna zeker dat als je een klant op een goede, betrouwbare en persoonlijke manier van dienst bent, zoiets vanzelf komt.”

We maken alles transparant, van begin tot het einde

Voor wat betreft financieringen kan SNS, die al sinds 1817 actief is, het sowieso regelen tot 80% en in sommige gevallen tot 90% van de marktwaarde van de woningen en panden. Rotteveel: “We maken alles transparant, van begin tot het einde. Dat kan men trouwens ook zien op de website waar heel simpel staat uitgelegd hoe wij werken.”

De werkwijze van John Rotteveel en Mark Kost sluit prima aan bij de vier beloften die SNS doet. Namelijk:

1. Je krijgt bij ons persoonlijke aandacht. Je doet ’t liefst zoveel mogelijk zelf. Maar kom je er niet uit? Dan zijn onze mensen er voor je. Op de manier die jij wilt: via WhatsApp, (video)bellen of in de winkel in de Purmerendse binnenstad. Persoonlijk en altijd binnen handbereik.

2. Het draait om jouw belang. Jij wilt er op vooruit gaan, daarom denken we mee in jouw belang. Zo bieden we niet alleen producten van onszelf. Maar ook van andere partijen als dit beter bij je past. Zo vind je bij ons ook hypotheken van andere aanbieders. En werken we met bedrijfsverzekeringen samen met Nationale Nederlanden. Je krijgt ook handige seintjes. Bijvoorbeeld als je salaris gestort is, of als we op het punt staan om een incasso af te schrijven. Of als je hypotheekrente misschien omlaag kan.

3. Ons partnernetwerk staat voor je klaar. Naast je gewone bankzaken bieden we je handige aanvullende diensten en producten. Zodat je alles makkelijk in 1 keer regelt. Wil je bijvoorbeeld gaan verhuizen of je huis verduurzamen? Of hulp bij je belastingaangifte? Via je SNS Groeicoach vind je gemakkelijk de juiste aanbieders. Of we dat nu zelf zijn of daarvoor samenwerken met een vertrouwde partner. Je groeicoach helpt je ook om je geldzaken daarvoor slim te regelen.

4. Jouw ontwikkeling is ons doel. De wereld om ons heen verandert snel. We vinden het belangrijk dat jij daarin kunt blijven groeien. Of ’t nu gaat om groei in je werk, je persoonlijke leven of je vermogen. Wij denken met je mee, nu en in de toekomst. Zo kun je bij ons voor verschillende levensfases passende (online) trainingen en workshops volgen. Bijvoorbeeld in ondernemerschap, vermogensopbouw en geld voor nu en later.

Is je interesse gewekt?

SNS, Kaasmarkt 14, 1441 BG Purmerend.
Het telefoonnummer is 030-6333000.

Lydia de Vries
Van Vlierden caravans: gegarandeerd veilig op weg Ondernemen 12 apr, 09:00
Rachel Hayhoe
Column: Problemen bij de afwikkeling van een nalatenschap - I Column 11 apr, 16:15
Toine Rohner demonstreert de robot-hond.
Twaanlab's 'Leren in de Stad': brug tussen ICT/onderwijs en bedrijfsleven Onderwijs 11 apr, 16:00
Kees en Dirk staan samen aan het roer van Cees Jonk.
Garage Transportbedrijf Cees Jonk Zn: bij nacht en ontij paraat Ondernemen 11 apr, 14:00
Sam en Rien de Wolf delen dezelfde gedrevenheid.
Outdoorspecialist Rien de Wolf al aardig gewend in Purmerend en klaar voor nieuwe avonturen Ondernemen 11 apr, 12:00
Vormgeefster Cynthia Schippers, PRO:-voorzitter Henry Wassink, Daniëlle Woudstra van VISIT Beemster en wethouder Mario Hegger.
Marketingmachine Werelderfgoed Beemster draait op volle toeren Cultuur 11 apr, 11:00
Saskia (links) en Caroline Wals aan de pomp.
Levenswerk Joh. de Vries met succes voortgezet aan Verzetslaan Algemeen 11 apr, 10:00
Karin Kuin overhandigt de cheque aan Thierry.
VOWA: Oproep voor goede ideeën! Column 10 apr, 17:00
Piet Hein Debets, Jaap Sluis en Henry Wassink zetten alle voordelen van de NV Purmerend eens goed op een rij.
Ondernemerstalkshow NV Purmerend kan steuntje in de rug gebruiken Evenement 10 apr, 16:00
De ene stand op Waterland Culinair stond er nog mooier bij dan de ander.
Sligro scoort met Waterland Culinair en Ladies Night Evenement 10 apr, 14:00
"Met Rabobank zijn we verzekerd van een strategisch partner." Thijs Nieuwenhuizen (l), Angela van den Heuvel (m) en Matthijs Vink (r).
H20 Esports Campus succesvol op weg naar volwassen organisatie Zakelijk 10 apr, 10:00
Daan (links) en Jay-Richi: "Pas met een logo van 6 x 5  was ik tevreden.”
Tol Coating: aan ambitie geen gebrek Ondernemen 9 apr, 16:00
Afbeelding
PRO: en gemeente: samen op pad naar ondernemers Column 9 apr, 15:28

Lees nu de laatste editie van jouw lokale Nieuwsblad

Meest gelezen