Samen klantgericht ondernemen: All Office Kuipers en SPOT ICT

Nieuws
Gerard Smith, commercieel manager van SPOT ICT en Annelies Günther, directeur van All Office Kuipers.
Gerard Smith, commercieel manager van SPOT ICT en Annelies Günther, directeur van All Office Kuipers. (Foto: Els Broers)

Ze vormen een logische en tegelijkertijd ook unieke combinatie: kantoorinrichter All Office Kuipers en IT-consultant SPOT ICT uit Purmerend. Terwijl All Office Kuipers de complete kantoorinrichting levert, zorgt SPOT ICT voor gestroomlijnde ICT-oplossingen, cybersecurity, telefonie en netwerkbeheer. De zusterbedrijven verlenen daarmee vanuit hun gezamenlijke kantoorpand aan de Newtonstraat 30 een full-service dienstverlening aan alle ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.  

De zojuist volledig opnieuw ingerichte showroom van All Office Kuipers geeft een mooi overzicht van alle mogelijkheden die er zijn op het gebied van het zogenaamde nieuwe werken: van ergonomische wingbureaus en akoestische, comfortabele fauteuils voor bellen en informeel overleg, tot interactieve presentatieschermen met touchscreens voor presentaties en videoconferencen. Annelies Günther, directeur van All Office Kuipers: “We zijn gespecialiseerd in kantoormeubelen, kantoorinrichting en kantoorartikelen. Naast de verkoop van kantoormeubilair, adviseren wij bedrijven ook bij de complete kantoorinrichting. We hebben meer dan 25.000 artikelen op voorraad, dus het moet wel heel gek lopen als we een klant niet van dienst kunnen zijn. We komen langs voor advies op het gebied van projectinrichting en klanten zijn ook van harte welkom bij ons op de Baanstee-West.” 

Demo Dagen Moderne Werkplek  

In oktober organiseerden All Office Kuipers en SPOT ICT voor de eerste keer de Demo Dagen Moderne Werkplek. Gerard Smith, commercieel manager van SPOT ICT: “Ik werd ’s nachts wakker met het idee voor dit evenement. We hebben hier op de begane grond natuurlijk een prachtige, ruime showroom. Daar wilden we gebruik van maken om ondernemers te laten zien hoe een moderne werkplek er tegenwoordig uitziet.” Annelies zocht vervolgens de samenwerking met haar leveranciers op en gaf de showroom een complete make-over. Annelies: “Bezoekers van de Demo Dagen kregen een rondleiding langs de printers, de monitors en de monitorarmen van Neomounts, de gloednieuwe presentatieschermen en digitale whiteboards van Legamaster en het ergonomisch kantoormeubilair van Markant Office, Orange-Office en Interstuhl.” Gerard: “Leveranciers waren zo enthousiast, dat zij hun accountmanagers vroegen om erbij aanwezig te zijn. Op die manier konden we bezoekers nog beter informeren.” Annelies: “De Demo Dagen waren een groot succes en krijgen zeker een vervolg!”  

Bevlogen 

Belt een klant dat hij morgen simkaarten nodig heeft? Geen probleem! De persoonlijke en laagdrempelige benadering in het klantcontact is een van de zaken waarmee beide bedrijven zich onderscheiden. Annelies: “Of een klant nu drie of dertig bureaustoelen nodig heeft: we verlenen aan iedere klant de best mogelijke service.” Accountmanager Jan van Iperen vormt daarbij een belangrijke schakel. Annelies: “Jan is zo bevlogen. Hij wil het beste voor de klant. Als een klant ons belt, komt deze niet bij een helpdesk terecht om vervolgens in een belscript verstrikt te raken. Als het nodig is, staan we nog dezelfde dag bij de klant voor de deur.” Gerard: “Zeker! Die bewuste simkaart heb ik dezelfde dag nog geactiveerd en ’s avonds bij de klant in de bus gegooid.”  

We zorgen ervoor dat de ondernemer en zijn team verzekerd is van een betrouwbare bedrijfsautomatisering

Elke werkplek

Of het nu een single, een duo of een triple bench is: All Office Kuipers levert alle soorten bureaus voor alle mogelijke werkplekken. Annelies: “Een bench bureau is een werkplek voor meerdere personen dat uit één geheel bestaat. Er is een ruime keus aan werkbladbreedtes, hoogtes en materialen. De bench is een mooie balans tussen samenwerking en privacy en is tegelijkertijd ruimtebesparend.” Gerard: “En als All Office Kuipers de bureaus heeft afgeleverd, zorgt SPOT ICT voor de goede toegang tot de technologie, dat alles netjes wordt aangesloten, dat er ruimte is voor oplaadpunten voor laptops en mobiele apparaten, de monitorarmen op de juiste hoogte en afstand worden ingesteld voor de juiste werkhouding en dat alle kabels per werkplek netjes worden weggeleid.”   

Totaaloplossing 

All Office Kuipers en SPOT ICT bedienen ieder hun eigen klanten, maar trekken waar mogelijk graag samen op. Annelies: “Die combinatie vinden onze klanten heel fijn. Wij bieden gezamenlijk echt een totaaloplossing.” Zowel Gerard als Annelies kunnen vertrouwen op ieder maar liefst drie decennia ervaring, kennis en kunde op respectievelijk automatiseringsgebied en projectinrichting. Gerard: “SPOT ICT is een full service ICT-organisatie, erkend Microsoft partner, specialist op het gebied van Microsoft 365, cloudoplossingen, glasvezelinternet en VoIP diensten.” Waar All Office Kuipers de werkplek compleet en ergonomisch verantwoord kan inrichten, zorgt SPOT ICT ervoor dat die werkplek ook veilig is. 

Gerard: “We zorgen ervoor dat de ondernemer en zijn team verzekerd is van een betrouwbare bedrijfsautomatisering. Of dat nu op kantoor of op de thuiswerkplek is: probleemloos e-mailen, razendsnel internet, betrouwbare bestandsopslag en optimaal mobiel werken. Dat is ook iets wat nieuwe medewerkers tegenwoordig verwachten als ze ergens worden aangenomen. En een aangename werkplek is in deze tijd van schaarste op de arbeidsmarkt een belangrijke voorwaarde om personeel aan je te binden. Zeker omdat in de zoektocht naar een goede balans tussen werk en privé, mensen steeds meer gewend zijn plaats- en tijdonafhankelijk te kunnen werken.” Annelies: “Kantoorruimte met privacy opties, ergonomische en comfortabele meubelen, aandacht voor geluid door gebruik te maken van geluiddempende materialen, flexibele werkplekken die medewerkers de keuze laat waar en hoe ze willen werken, energiezuinige lichtarmaturen met een combinatie van daglicht en kunstmatig licht. Als je dat goed doet, draag je bij aan de productiviteit en gezondheid van de werknemers. Wij adviseren daar graag bij.” 

Provisorisch 

Er wordt op kantoren steeds meer gewerkt met extra beeldschermen. Gerard: “Dat is het al langer het geval bij grafische vormgeving of beeldbewerking, maar tegenwoordig ook bij werknemers die vanuit meerdere schermen werken. Wij gaan er eerst heen om te inventariseren wat er staat. Ons bezoek levert vaak interessante en belangrijke informatie op. Zoals een werknemer die een van een collega geleend tweede scherm heeft neergezet, dat van een ander formaat is en die op twee provisorisch geplaatste pakken printerpapier is geplaatst. In het zicht losse bedrading, wat de werkplek een rommelige aanblik geeft. Als wij worden gebeld, gaan we naar de klant toe, doen we een inventarisatie van wat er is, wat er nodig is, welke bekabeling er moet komen en dan hebben we vaak een aantal opties. Vervolgens gaan we erheen met een voorstel voor geschikte monitors en monitorarmen en dan kunnen we deze zelfs op proef neerzetten.” 

Als het nodig is, staan we nog dezelfde dag bij de klant voor de deur

Plezier 

Hoewel All Office Kuipers met net zoveel aandacht een pallet kopieerpapier of markers verkoopt, worden ze nog blijer van projecten waar ze samen met SPOT ICT al hun skills kunnen inzetten. Annelies: "Bij de verhuizing van een bedrijf bijvoorbeeld. Als een ondernemer ons al in de ontwerpfase betrekt, dan hebben we alle ruimte om de meest optimale oplossing te vinden. Hoe is de routing, gaat die deur naar de goede kant toe open, waar gaan de monitors, de bekabeling en de techniek naartoe. Nieuwbouw kent vaak een complexe planning, we kunnen bijvoorbeeld zorgen voor een gefaseerde levering, waardoor alles er precies op het juiste moment staat.” Gerard: "En wij zorgen ervoor dat het bedrijf op de dag van opening veilig in de lucht is!”

www.spotict.nl   |   www.aokuipers.nl

Nathalie en Gertjan in de multifunctionele gastenruimte met fraai uitzicht op de Beemster natuur.
Huize Leeghwater: ideale combinatie van natuur, spiritualiteit en verwennerij Nieuws 22 feb, 10:27
Hans Sal en zijn partner Sandra.
Hans Sal van Deitmers Mannenmode: Nooit bij de pakken neerzitten Nieuws 21 feb, 14:50
Marcel ten Brinke
"Ben jij IT-notaris? Kun je dan mijn laptop repareren?" Partnerbijdrage 21 feb, 11:18
Thierry van der Weide
Column VOWA: Nog meer A7 Column 21 feb, 11:00
Afbeelding
Column PRO: De kracht van gezamenlijke inspanningen Column 21 feb, 10:00
Steven Grevenstuk: "Wanneer de Tech Campus er komt zie ik hele goeie mogelijkheden om binnen die nieuwe opzet tot een vorm van samenwerking te komen."
Brok Decor: Champions League van de festivalaankleding Nieuws 20 feb, 16:00
Rachel Hayhoe
Column: Waarom duurt de afwikkeling van een nalatenschap zo lang? Column 20 feb, 13:35
Patrick Colli, Maaike Neesen en Henry Wassink.
Horizon College: Tech Campus voor onderwijs belangrijke schakel met bedrijfsleven Onderwijs 20 feb, 10:00
Ontvangst van burgemeester Ellen van Selm.
125 jaar oud Koopman Optiek ontvangt predicaat hofleverancier Nieuws 19 feb, 14:00
Marije Sliphorst-Dekker van Abma Advocaten.
Hoe zit het met die cookiebanners? Column 19 feb, 10:00
De Koepel in Haarlem.
Gratis cybercrimebijeenkomst van het OM voor MKB'ers Nieuws 7 feb, 13:00
De studenten van het Horizon College in De Purmaryn. In het midden Noëlle en Manouk.
Op safari langs Waterlandse leerbedrijven in de hospitality Nieuws 29 jan, 09:27
Richard Blom (midden) op de foto met van links naar rechts vriend Georges Lotze, Anita Rensen, Anita Bom en Jasper de Busser.
Café Gean bestaat 10 jaar, zaterdag 27 januari groot feest in winkelcentrum Makado Nieuws 22 jan, 18:50