Interne competitiedrang aan basis succes Tom Coronel

Meer dan 200 bezoekers luisterden woensdagavond 15 november in de kleine zaal van theater de Purmaryn geboeid naar coureur, ondernemer en presentator Tom Coronel. Netwerk Purmerend, PRO: Purmerendse Regio Ondernemers en (hoofdsponsor) SNS Bank hadden de handen ineen geslagen om de rappe prater naar Purmerend te halen. Coronel maakte aan de hand van zijn verhaal en beelden goed duidelijk dat hij een grenzeloze interne competitiedrang bezit. Dat geldt niet alleen voor zijn prestaties in de snelle bolide, maar zeker ook ten aanzien van zijn rijke carrière als ondernemer. De drang om altijd maar weer optimale prestaties te leveren heeft inmiddels ook post gevat bij zijn zoon Rocco en zijn dochter Carmen. De een met karten, de ander met paarden.
De naam Tom Coronel staat - net als bij zijn tweelingbroer Tim - synoniem aan constant willen presteren, altijd de nummer een willen zijn, lef tonen, data bijhouden en voortschrijdend inzicht hebben. Al zal hij ongetwijfeld beseffen dat niet veel ondernemers de mogelijkheid hebben om zich te spiegelen aan zijn manier van presteren en ondernemen. Dat is immers voor weinigen weggelegd.
Val de wereld aan, leg de lat steeds hoger, luister niet (teveel) naar anderen, geef nooit op en probeer jezelf altijd de optimaliseren. Dat waren zo’n beetje de begrippen aan de hand waarvan Tom Coronel het succes naar zijn hand heeft weten te zetten. Als steeds beter presterende autocoureur (al 34 jaar lang), oprichter en eigenaar van Create2Fit (het moederbedrijf van onder andere Plasma-Discounter.nl, Koffiediscounter.nl, Barbecueshop.nl, Wasmachine.nl, Koelkast.nl, Sneeuwkettingen.com, Gamediscounter.com en Stofzuigerdiscounter.nl). En ook als eigenaar van zijn Social Media Bureau Booster Media Solutions. Doordat hij zijn complete netwerk tegelijk inzette, leverde het hem de titel e-commerce ondernemer van het jaar op.
Tekst gaat verder onder de foto
Na afloop mengde Tom Coronel zich met alle plezier tussen de aanwezigen. (Foto: Els Broers)
Tussendoor wist Coronel te melden dat hij ooit een reis naar Space gaat maken. “Dat ik het ga doen staat vast, wanneer weet ik nog niet.” Hij probeerde de zaal te overtuigen van het feit dat als je iets wil je dit ook moet doen, hoeveel geld, durf en lef dit ook kost. Als slotakkoord van zijn betoog noemde hij twee voorbeelden van de razend snel veranderende wereld. Zijn verwachting is dat over niet al te lange tijd de supermarkten 10% van hun vloeroppervlakte kunnen inleveren. “Steeds meer mensen gaan hun boodschappen online bestellen, laten bezorgen of ophalen bij de pick up-points. Dat is geen hoge wiskunde, dat gaat echt gebeuren.”
Een soortgelijke boodschap had hij voor wat betreft de auto-industrie. “De ontwikkelingen hierin gaan zo ongelooflijk snel. Over enkele jaren is het heel normaal als je via een app de auto van je keuze kunt laten bezorgen. Je ziet nu al dat de Chinese markt het beeld steeds meer gaat bepalen”, aldus Coronel.
Met dank aan Nancy Burrie (Netwerk Purmerend), Henry Wassink (PRO: Purmerendse Regio Ondernemers) en John Rotteveel en Mark Kost (SNS Bank) zorgde Tom Coronel voor een kostelijk avondje. Al zal een deel van de bezoekers de zaal hebben verlaten met het idee dat ze geluisterd hebben naar een zondagskind. Na afloop was de foyer van de Purmaryn toneel van een gezellig samenzijn waarbij de spreker van de avond zich zienderogen vrolijk onder de aanwezigen mengde.