Logo regiozakenwaterland.nl
(Jeroen Goorsenberg. (Foto: Rodi Media/NV))

“Ik ben pas tevreden wanneer mijn klant tevreden is”

Over wat een heel goede schilder onderscheidt van een goede schilder kan Jeroen Goorsenberg (28) duidelijk zijn: perfectionisme. Het kan je wel ’s in de weg zitten, maar voor zijn schildersbedrijf J.M.G. Schilderwerken heeft het zich ruimschoots bewezen. Grote VvE’s schakelen hem in voor het schilderen van hun eyecatchers in hartje Amsterdam, en ook een aannemer die luxe villa’s bouwt is vaste klant. “Niemand ziet hoe lang je ergens aan hebt gewerkt, maar iedereen ziet het eindresultaat. Ik ben liever wat langer bezig om het tot in detail perfect te krijgen”, zegt hij.

Jeroen zit al bijna elf jaar in het schildersvak waarvan de laatste vier jaar voor zichzelf. Inmiddels heeft hij een vast team van schilders om zich heen verzameld waarmee hij de grote projecten te lijf gaat. “Het is vooral zo gegroeid door mond tot mond reclame. Wanneer mensen horen dat je goed werk levert nemen ze wel contact op. In het begin waren het vooral particulieren. Via via kwam ik in contact met de VvE-beheerders en aannemers. Zo kon ik een mooie klantenkring opbouwen met de vaste opdrachtgevers die continuïteit bieden in je bedrijf.”

Toegevoegde waarde

J.M.G. Schilderwerken doet voornamelijk renovatie-schilderwerk. “Juist omdat wij op een andere manier werken kun je in het hogere segment betere kwaliteit leveren”, geeft Jeroen aan. “Voor ons is belangrijk dat er mooi, goed werk wordt afgeleverd. Dan zijn we niet de goedkoopste, maar dat is het dan ook waard. Toegevoegde waarde in dit segment is heel belangrijk. Dat is ook een reden dat ik voor mezelf ben begonnen. Ik ben liever een dag langer bezig zodat ik tevreden ben en mijn klant ook, dan dat iemand zegt; dan moet het klaar en hoe je het doet, doe je het. Ik bepaal zelf hoe er geschilderd moet worden om die kwaliteit af te leveren, daar kiezen ze voor of niet. Dat omschrijf ik overigens vooraf in overzichtelijke offertes zodat de klant precies weet waar hij aan toe is.”

Daarom krijgt zijn relatief kleine onderneming van de VvE-beheerders toch de grotere opdrachten, die ze anders aan grote bedrijven zouden geven. “Het is leuk dat we al in zo’n korte tijd die indruk hebben achtergelaten en dat ze ons dat soort projecten toe vertrouwen. Ze zien dat we serieus bezig zijn met ons werk. Wij letten op het kleinste detail.”

“Soms zie ik afgeleverd schilderwerk en dan denk je wel eens, als ze het op een iets andere manier hadden gedaan had het er toch weer beter uitgezien. Dat is het verschil tussen perfectionisme en gewoon werk. Dat is af en toe irritant”, lacht hij, “maar je krijgt er wel werk door.”

Alleen het resultaat telt

En hij gaat daar ook vrij ver in. “In principe zijn we pas klaar wanneer de klant tevreden is. Dat geef ik ze ook altijd mee. Mocht er iets zijn, contact me dan, al is het maar een klein dingetje. Het is een kleine moeite en ik stop er dan liever een extra uurtje in. Daarmee sta je ook achter je eigen werk.” Tenslotte telt alleen het resultaat. Dat maakt het dankbaar werk. Jeroen: “Negen van de tien keer ziet het schilderwerk er niet uit als je aankomt, als wij vertrekken is het perfect. En kan iemand weer volop van het schilderwerk genieten. Daar doe je het voor.”

Meer berichten