DEEN is de klantvriendelijkste supermarkt van Nederland

Partnerbijdrage
Consumenten vinden DEEN de klantvriendelijkste supermarkt van Nederland.
Consumenten vinden DEEN de klantvriendelijkste supermarkt van Nederland. (Foto: aangeleverd)

Consumenten vinden DEEN de klantvriendelijkste supermarkt van Nederland. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland.

Voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. In negen verschillende branches wordt de winnaar bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.

DEEN nummer 1!
DEEN is de winnaar in de branche supermarkt. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid bij DEEN gemiddeld met een 8,1. Daarmee staat DEEN in de branche supermarkten op de eerste plaats en in het overall klassement van klantvriendelijkste bedrijven van Nederland op een prachtige elfde plaats. Winnaar van dat algemeen klassement is Coolblue. Joost Deen, directeur Marketing & Formule DEEN supermarkten: “Dit is wel waar we het voor doen. De waardering van onze klanten. Deze prijs laat zien dat oprechte betrokkenheid en persoonlijke aandacht heel belangrijk zijn. Dát zijn de drijfveren van een goede supermarkt. Dit is een enorm mooie prijs en een erkenning voor alle DEEN medewerkers die zich iedere dag inspannen om te zorgen dat onze klanten op een prettige manier hun boodschappen kunnen doen.”

De oorkonde die bij deze prijs hoort is door het bureau MarketResponse uitgereikt aan Joost Deen en Anja Ippel (coördinator klantenservice). Het is de eerste keer dat DEEN deze prijs wint. Per branche worden continue de consumentenervaringen gemeten. De periode waar DEEN als eerste uit de bus is gekomen, in de categorie supermarkten, is gemeten van Q4 2018 t/m Q1 2020. In totaal doen zo’n 7.500 consumenten mee en die zorgen voor ongeveer 50.000 waarderingen voor 350 bedrijven in 9 branches. 

7 gouden regels

De verkiezing wordt opgehangen aan de zeven gouden regels van Marketrespons: wees beschikbaar voor de klant, maak je belofte uit de reclame waar, val de klant niet onnodig lastig, doe niet moeilijk over formaliteiten, geef je fouten toe en los ze op, wees oprecht betrokken en heb oog voor mens en maatschappij. Deze basisprincipes zitten verweven in de DNA van DEEN en haar medewerkers. Alle winkels en medewerkers hebben een grote binding met de klant en de buurt waarin zij zijn gevestigd.

Volledige uitslag

De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl. Naast de overall ranking zijn - via een speciale portal - ook de resultaten per branche te raadplegen.

Linda Kramer
"Cijfers worden pas leuk als je ze begrijpt" Ondernemen 12 apr, 14:00
Nico Visser startte op 1 januari van dit jaar zijn adviesburo in glas. Het object van glas op de voorgrond symboliseert 'een kei van een glasadviseur'.
Nico Visser: Een kei van een glasadviseur Algemeen 12 apr, 13:00
Gijs en Esther Sterk zijn de nieuwe eigenaren van Glashandel Nico Visser.
Nieuwe eigenaren voor Glashandel Nico Visser Ondernemen 12 apr, 11:00
Eigenaar Gertjan de Wolf (rechts) en bedrijfsleider Bas Mooij.
Fraay Coatings, dé ultieme probleemoplosser voor bouw, industrie en automotive Ondernemen 12 apr, 10:00
Lydia de Vries
Van Vlierden caravans: gegarandeerd veilig op weg Ondernemen 12 apr, 09:00
Rachel Hayhoe
Column: Problemen bij de afwikkeling van een nalatenschap - I Column 11 apr, 16:15
Toine Rohner demonstreert de robot-hond.
Twaanlab's 'Leren in de Stad': brug tussen ICT/onderwijs en bedrijfsleven Onderwijs 11 apr, 16:00
Kees en Dirk staan samen aan het roer van Cees Jonk.
Garage Transportbedrijf Cees Jonk Zn: bij nacht en ontij paraat Ondernemen 11 apr, 14:00
Sam en Rien de Wolf delen dezelfde gedrevenheid.
Outdoorspecialist Rien de Wolf al aardig gewend in Purmerend en klaar voor nieuwe avonturen Ondernemen 11 apr, 12:00
Vormgeefster Cynthia Schippers, PRO:-voorzitter Henry Wassink, Daniëlle Woudstra van VISIT Beemster en wethouder Mario Hegger.
Marketingmachine Werelderfgoed Beemster draait op volle toeren Cultuur 11 apr, 11:00
Saskia (links) en Caroline Wals aan de pomp.
Levenswerk Joh. de Vries met succes voortgezet aan Verzetslaan Algemeen 11 apr, 10:00
Karin Kuin overhandigt de cheque aan Thierry.
VOWA: Oproep voor goede ideeën! Column 10 apr, 17:00
Piet Hein Debets, Jaap Sluis en Henry Wassink zetten alle voordelen van de NV Purmerend eens goed op een rij.
Ondernemerstalkshow NV Purmerend kan steuntje in de rug gebruiken Evenement 10 apr, 16:00